Big Cebula – smak Polski

BigVeg

Temat wege-burgerów w McDonald’s znów wrócił. Tym razem za sprawą primaaprilisowego żartu na FB sieci. McDonald’s wprowadzi wege opcje. Ha ha.

Kiedy polski McD podśmiechuje się z tego, że miałby serwować opcje roślinne, zagraniczne oddziały tej samej firmy od dłuższego czasu mają je już w swojej ofercie. W Austrii już rok temu pojawiły się w McD dwa wegańskie i jeden wegetariański burger, a do tego roślinne McNuggetsy.

Nie jest to wcale zaskakujące. Coraz więcej osób wybiera posiłki roślinne, nawet jeśli nie decydują się na całkowitą zmianę swojej diety na wegańską lub wegetariańską. Według przeprowadzonych na zlecenie Otwartych Klatek badań dotyczących konsumpcji posiłków bezmięsnych, aż 65% Polek i Polaków przynajmniej czasami wybiera posiłki wegetariańskie kiedy jedzą poza domem. Zdecydowana większość bywalców barów i restauracji wcale nie oczekuje, że każdy posiłek będzie wypełniony mięsem.

Realia są jednak takie, że w Polsce mamy do czynienia z ewidentnie nieprzychylną i nienadążającą za trendami na rynku restauracyjnym częścią marki McDonald’s. Co może sprawić, że sytuacja się zmieni? Myślę, że warto zastanowić się między innymi nad tym, jaki stosunek mają do tego miejsca wegańscy i wegetariańscy konsumenci.

Więcej opcji roślinnych to mniej zabitych i zjedzonych zwierząt. To mniej zwierząt, które prowadzą życie w klatkach i kojcach, które nie pozwalają na swobodny ruch. Mniej zwierząt, których każdy dzień to prawdziwe piekło. Jeśli ktoś zdecydował się na rezygnację z jedzenia mięsa ze względu na zwierzęta, nie może o tym nigdy zapominać.

Jednocześnie bardzo dużo osób lubi zarzekać się publicznie, że niezależnie od tego co McDonald’s zrobi, nigdy nie przestąpią progu tego miejsca. Problem z taką postawą jest następujący: jeśli nie jesteśmy potencjalnymi klientami, to dla marki nie istniejemy. Firma produkująca podpaski nie będzie zainteresowana przekonywaniem do siebie mężczyzn, bo oni nigdy nie będą jej klientami. Niestety, jeśli dajemy wyraźny sygnał, że firma nie powinna być zainteresowana naszymi wyborami żywieniowymi, zdradzamy zwierzęta. A to właśnie o nie w tym wszystkim chodzi.

Dla zwierząt nie ma znaczenia, czy roślinnego burgera zjemy w McDonald’s, KFC czy w lokalnej wegańskiej budce z burgerami. Za to przekonanie olbrzymiej sieci do wprowadzenia roślinnych kanapek jest dużym krokiem w bardzo dobrym kierunku. Jeśli nie chcesz pomagać w zrobieniu tego kroku, spróbuj przynajmniej nie zagradzać drogi.

Nie wygląda na to, że McDonald’s nagle zniknie z powierzchni ziemi – niezależnie od tego jak bardzo weganie i wegetarianie by tego chcieli. Warto więc zastanowić się nad tym jakie mamy realne opcje do wyboru i starać się wprowadzać je w życie jak najszybciej. Im wcześniej McDonalds zroślinnieje, tym lepiej dla zwierząt. 

Advertisements

2 thoughts on “Big Cebula – smak Polski

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s